Deklaracja Dostępności
Gmina Gostycyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.gostycyn.pl
Data publikacji strony internetowej: 21.02.2020
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 21.02.2020
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 24.04.2023
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 22.04.2024
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Treści lub funkcje niedostępne:
- Niektóre zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
- Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
- Niektóre treści nie są dostępne cyfrowo.
- Linki oraz załączniki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Dorota Gramowska adres e-mail:sekretarz.gminy@gostycyn.pl
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Drzwi są dostosowane do wejścia dla osoby niepełnosprawnej, szerokość 120 cm.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze są dostosowane.
Dostosowanie schodów:
Schody nie są dostosowane. Urząd znajduje się na I i II piętrze, budynek stary wybudowany w latach 1973-1975.
Dostosowanie wind:
Budynek nie posiada wind (w trakcie projektowania).
Dostępność pochylni:
Budynek nie posiada pochylni.
Dostępność platform:
Budynek nie posiada platform.
Dostępność informacji głosowych:
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów:
Parking jest dostępny przed budynkiem urzędu.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.