Projekt „Dwujęzyczne przedszkolaki Kujaw i Pomorza” w naszej gminie!
Od grudnia 2024r. w Gminnym Przedszkolu „Niezapominajka” w Gostycynie realizowany jest Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności – ,,Dwujęzyczne Dzieci – Bilingual Future”, w którym uczestniczą pięciolatki z grup ,,Ślimaczki” i „Pszczółki”.
Projekt „Dwujęzyczne przedszkolaki Kujaw i Pomorza” ma na celu rozwijanie kompetencji językowych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez wprowadzenie codziennych zajęć z języka angielskiego. Program realizowany jest zgodnie z założeniami Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności Bilingual Future.
Celem projektu jest:
• Kształtowanie kompetencji kluczowych u dzieci poprzez realizację programu wychowania do dwujęzyczności.
• Podniesienie kompetencji nauczycieli wychowania przedszkolnego.
• Poprawa jakości usług edukacyjnych w 31 ośrodkach wychowania przedszkolnego z obszarów zmarginalizowanych województwa kujawsko-pomorskiego poprzez doposażenie ich w niezbędny sprzęt do wdrażania programu dwujęzyczności.
Korzyści dla dzieci:
• Wczesne rozpoczęcie nauki języka angielskiego, co ułatwia przyswajanie nowej wiedzy.
• Nauka poprzez zabawę i codzienne sytuacje, co sprzyja naturalnemu przyswajaniu języka.
• Dostęp do nowoczesnych materiałów edukacyjnych i multimedialnych.
Wsparcie dla rodziców:
• Dostęp do platformy dwujęzyczności z materiałami wspierającymi naukę języka angielskiego w domu.
• Zestawy ćwiczeń dla dzieci do realizacji w domu.
Realizacja projektu:
Dzięki środkom unijnym z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, nasza placówka otrzymała dofinansowanie do prowadzenia zajęć, została wyposażona w materiały edukacyjne i pomoce dydaktyczne (m.in. głośniki Bluetooth, laptopy, monitory interaktywne i tablety o wartości blisko 32 tys. zł.) a nauczyciele uczestniczą w specjalistycznych szkoleniach przygotowujących do prowadzenia zajęć dwujęzycznych. Gmina do projektu wnosi wkład własny niepieniężny.
Zachęcamy rodziców do aktywnego wspierania dzieci w nauce języka angielskiego oraz korzystania z udostępnionych materiałów edukacyjnych. Wspólna praca w domu wzmocni efekty osiągane podczas zajęć przedszkolnych i przyczyni się do lepszego opanowania języka przez dzieci.
Wyświetlono: 281